tirsdag 21. oktober 2008

LibraryThing

Nå har jeg opprettet en konto på LibraryThing, lagt inn fem bøker der, sjekka skyer og trender, og meldt meg inn i Norske bibliotekarer. Jeg skjønner at dette kan være smart, men dette er ikke noe som fascinerer meg privat. Jeg er en trofast bibliotekbruker, kjøper lite bøker og har foreløpig ikke følt behovet for å katalogisere min private boksamling. Men det å få tips og anmeldelser i Mikromarc hadde vært kjempefint for lesere som vil ha bøker som ligner en annen de har lest, noe om samme tema osv. Litt sånn Amazon.com-aktig... Så her har våre systemleverandører noe å strekke seg etter (eller kanskje det kommer i MM 3?).

4 kommentarer:

Anita Steigre sa...

Vi venter og venter! Gleder meg også til den dagen lånerne våre kan legge inn anmeldelse, hive inn terningkast på bøkene og vi får lov til å vise til andre liknende bøker (evt. de som har lånt denne har også lån....) men der sa det stopp hos datatilsynet, etter hva jeg har hørt. Men anmeldelser må da komme snart? Bibliotek-katalogen har helt klart godt 2 null-potensiale :-)

Karis 23 ting sa...

Du har ikke en detaljert oppskrift på hvordan du lager lenke til f.eks. "Library Thing" som du har gjort i teksten din her? Jeg har ikke fått til slike lenker enda.

Lillian sa...

- Merk teksten du vil lenke til (f.eks som her, LibraryThing")
- Klikk på ikonet med grønn jordklode + en slags binders e.l. på, og du får opp en ny boks. (Navnet "Kobling" kommer opp hvis du holder musepekeren over ikonet)
- Skriv inn/lim inn URL-adresse og trykk OK.
Håper du får det til nå!

Karis 23 ting sa...

Jeg fikk det til! Takk skal du ha :-)