lørdag 18. oktober 2008

Video

Nå har jeg sett på videoer, og selv om dette skal være mest fag, er min begeistring for Barne-TV fra 70-tallet stor... I ettertid har jeg forstått at det ikke er korrekt å ha elsket Lekestue og Vibeke Sæther, men det gjorde altså jeg i min barndom! Pernille og Mr. Nelson var en annen favoritt :) Jeg har prøvd å laste opp en nøye utvalgt video i bloggen min, men selv etter å ha vasket huset, satt på en maskin klær, satt en brøddeig og bakt ut brødene (litt overdrevet...), så drev maskinen fremdeles og lastet opp videoen. Enten har jeg gjort noe galt eller så har jeg igjen et tregt system. Jeg får definitivt ikke Tålmodighetsprisen i år heller... Link til min utvalgte film: http://www.youtube.com/watch?v=GXh0VkJYc3I Egentlig ville jeg helst ha en film her om "de lynraske flyan" som min lille sønn og hans far bruker å se på, men den må jeg visst ha guttenes hjelp til å finne... Videoer er noe jeg definitivt ser nytten av i et bibliotek, f.eks. når det gjelder presentasjon av biblioteket, brukeropplæring og opplæring i informasjonskompetanse. Veldig greit å kunne ha instruksjoner på film for lesesvake grupper og som variasjon.

Ingen kommentarer: