tirsdag 18. november 2008

E-læring

Da var jeg i gang med å lære kinesisk! I hvert fall har jeg muligheten - skal prøve det skikkelig ut i heimen. Resultatet etter 15 dager kan jeg jo legge ut her? ;) Nå har jeg gått igjennom 20 ting om 2.0, og jeg synes dette er en glimrende måte å lære på! Samtidig tror jeg det er viktig med frister og at man får tilbakemeldiger på det man gjør, spesielt hvis det er opplæring der deltakerne sliter med motivasjonen. Dette er framtida! En grundigere evaluering av 23 ting om 2.0 kommer i ting 23... På Kirkenes videregående skole er det ansatt en IKT pedagogisk ansvarlig, Guttorm Hveem, som kan mye om dette - så nå har vi ekspertise på huset også! Her er det rett og slett fare for at en del 2.0 (og 3.0 og 4.0 og ....) ting settes ut i livet etter hvert...

3 kommentarer:

Guttorm Hveem sa...

Søstera mi gjekk med kinesisk-kurs på øyra via ipoden i heile sommar. Fin trening før ein reiser på slik tur: http://oda.hveem.no/

Anita Steigre sa...

Så bra med mer kompetanse på huset! Du begynner jo å bli riktig så god sjøl også ;-)

Anita Steigre sa...

Ser på Marit sin blogg at du har knota med Second Life - huff - jeg sleit virkelig med å komme meg inn dit sjøl. Fikk beskjed om at jeg hadde for dårlig pc, og så måtte jeg laste ned programvare. Klarte det til slutt og fikk hakka meg frem til Norgesbiblioteket.. Men - det du kan gjøre: Gå på bloggen til Norgesbiblioteket (link via isamlete-flokk) og les litt om de der, så får du et innblikk. Og så huker du av den oppgaven, og går videre.

Eller - du prøver igjen, og igjen.. og bare ring viss du vil :-)