onsdag 19. november 2008

Mine web 2.0 favoritter

Det er ikke lett å skulle velge mine tre web 2.o favoritter! Alle tingene vi har lært om er nyttige til sitt bruk, enten på jobb eller privat - eller begge deler. Og selv om jeg ikke har gått like dypt inn i alle tingene, vet jeg i hvert fall om at de eksisterer og jeg kan finne tilbake til dem hvis jeg vil fordype meg mer. Jeg har etter litt om og men valgt meg disse favorittene:
  1. Google Dokumenter (utrolig praktisk!)
  2. Del.icio.us (utrolig praktisk!)
  3. Picnik (veldig morsomt!)

Både Bighugelabs/Flickr, Zoho Writer, Last.fm og iGoogle var med i teten helt til NÅ! Kanskje burde iGoogle stått på førsteplass, for det er et system som tiltaler meg. Jeg har stor sans for at jeg logger meg på ett sted og dermed har tilgang til Gmail, Google Dokumenter, bloggen min etc fra det ene stedet. Dessuten kan man jo samle både viktige og morsomme ting på samme sted. Kanskje ha en fane (eller ti...) for jobb og en fane (eller ti...) privat. Å ha tilgang til sine favoritter på nett er genialt, derfor Del.icio.us. Å leke med bilder er gøy, derfor Picnik, som er det jeg har brukt mest. Men jeg har store planer om å sjekke Flickr også ut skikkelig.

3 kommentarer:

Guttorm Hveem sa...

Oppfordrer til testing av secondbrain.com (min her

Comapper.com , mindmeister.com eller bubbl.us

Elles kjem det ein god del nyttige tips her: http://www.makeuseof.com/
og for litt oversikt kikk her:
http://www.mindomo.com/view?m=18c05019a4396f537aa5830f149986ae
eller her
http://www.go2web20.net/

Anita Steigre sa...

Gratulerer, Lillian! Du har virkelig jobba iherdig og jeg har god tro på at du vil fortsette både blogging og andre to null-aktiviteter fremover. Du har fullført kurset med stil B-)
Hilsen Anita

Lillian sa...

Takk, det har jeg også tro på! :) Veldig bra kurs og veldig bra kursledere!