mandag 24. november 2008

Min 23. ting om 2.0

Da har jeg gjennomgått 23 ting om 2.0. Det som overrasket meg mest var at jeg ble så hekta! Da jeg meldte meg på kurset var jeg forholdsvis lunken og følte meg nærmest tvunget til å være med - fordi jeg så at det var nyttig. Men da jeg kom i gang og fikk mer innsikt i hva 23 ting om 2.0 egentlig var, tok det ikke lang tid før jeg var på kjøret... Som før sagt på denne bloggen, så synes jeg dette er en glimrende måte å lære på. Det har passet meg fint å ta tingene i mitt eget tempo, og jeg har likt godt at Anita har sendt ut oppmuntrende e-poster med nye oppgaver og frister med jevne mellomrom. Positivt også med rask respons fra Anita og Ivar når nye ting eller kommentarer er blitt publisert på bloggen, eller jeg har stått fast.

"Pensumet" har vært overkommelig og jeg liker godt at man gjør små, praktiske oppgaver etterfulgt av skriving på bloggen, for så å gå videre - i forhold til tradisjonelle studier der det skal leses mye og skrives lengre, vitenskaplige tekster i etterkant. Små kurs som dette er også enklere å tilpasse både jobb og familieliv. Bare synd vi ikke får studiepoeng for det...

Så ja, jeg har selvsagt lyst til å lære mer og deltar gjerne på nye kurs!

3 kommentarer:

Marit sa...

Grattis! Du er jo en skikkelig racer:-) Nå skal jeg ile sakte til verket og prøve å komme en ting nærmere 23 ting!

Lillian sa...

Takk... Jeg kunne helst tenke meg flere "ting"...

Anita Steigre sa...

Hurra! Der er du definitivt i mål med kurset - du har virkelig jobba godt med dette. Ikke vanskelig å se at du har blitt hekte. Blir spennende å se hva du gjør nå når kurset er fullført. På en måte er det nå det starter.

Takk for godord, - ikke vanskelig å være oppmuntrende med "elever" som deg ;-)